PWC Španija - Castejon de Sos

14.06.2008

Komaj dva tedna je od zadnjega svetovnega pokala, ki se je končal v Švici, spet je pred nami nova napeta borba za najvišja mesta na svetovni lestvici v hitrostnih preletih z jadralnimi padali. Tekmovanje se bo potekalo v španski pokrajini Navarra, ki leži na vzhodu države, okrog 80 km severno od Barcelone.
Zadnja serija tekem, ki je bila v švicarskem Grindelwaldu, našim fantom ne bo ostala prav v dobrem spominu. Po tem razočaranju se v Španijo odpravlja okrepljena sedemčlanska ekipa v postavi: Urban in Aljaž Valič ter Stojan Kranjc (Kovk Ajdovščina), Primož Podobnik (Polet Nova Gorica), Gašper Prevc (Klub Krokarjev Železniki) ter Primož Suša in Jurij Vidic (KL Vrhnika). Tekmovanja se bo skupno udeležilo 129 pilotov in pilotk iz 28 držav.
Švica v Španiji - piše Stojan KranjcZačetek španskega kroga se je pričel kot da bi bili v Švici. Zjutraj je nebo že prekrito z oblaki, a vendarle krenemo na štart. Provizorično sestavijo neko 41km štrikarijo. Par vetrovnih budal pojadra na dinamiki, tako da na pogled ni povsem brezupno. Na brifingu vremenko pove, da bo oblačnost ostala in je nevarnost prikritega razvoja. Tekma je tako odpovedana a večina vseeno odleti na pristanek. Na sicer kratki poti klapo resnično preseneti neobičajno dviganje, mačan veter in dežne kaplje. Aljaž in Urban pristaneta na štartu, mene  na silo ustaviji, tako da srečno popokamo opremo in s kombiji na pristanek. Večina letečih srečno pristane, med njimi tudi vsi naši, nekateri pa uprizarjajo pravo predstavo. Po nepreverjenih informacijah je padalka poškodovana in odpeljana v bolnišnico.
Za jutri je napoved še slabša, kasneje pa nam obljubljajo pravo špansko vreme.
Task 1 - piše Jurij VidicEvo, končno dirka! Po dveh dneh čakanja na boljše vreme nam je končno uspelo »sestaviti« kratko vendar regularno dirko. Zaradi slabega vremena (dopoldne je celo še deževalo) so nas peljali na štart šele ob 13.30h. Po nekajkrat spremenjeni »provisional task« se štart končno odpre. Ura je že 16.45! Disciplino dolgo komaj 39 km najvišje začnemo Aljaž,Urban in jaz.Žal nas glavnina ujame in prehiti že po kakšnih 15 km ko se nam nad dolino »udre« . Glavnina to opazi in se pripeljejo nad tretjo obratno točko po nekoliko drugi špuri za kar so nagrajeni z +400 m višine. Vse do konca dirke se napake ni dalo popraviti tako da je zmaga z odločnim tiščanjem po gasu pripadla vsem slovencem znanemu Hrvaškemu asu Karlu Bonači  ču! Ob naših čestitkah izjavi tisti legendarni stavek« p... ličku ne mogu da verujem" Naši rezultati niso najboljši. vendar zaostanek ni nenadomestljiv!!!
Task 2 - piše Primož SušaVreme:
Sončno.
Srednje, na momente močna termika.
Mogoče je bil za odtenek premočan veter. Kakor koli zabavni dolinci.
Disciplina:
Start,
1. obratna 15km
2. start
3. cilj  (skupaj okol 140km)
Letenje:
Letenje je bilo zakon. Pičili smo čez ravnine hribe in doline. Termika od povsod.
Na začetku se glavnina naše ekipe drži v prvi skupini. Prevko malo zaostaja... Okoli 50km
Tu se prva skupina malo razcepi urban in glavnina po ravnini, jaz, jurij, jansen.. v hribe.. Baza se zdi
nizka... platoji pa visoki.
Mal jebe....
Čez nekaj ur....
Še mal jebe...
V glavnem 30km pred ciljem se glavni problemi šele začnejo.. Hitro si se lahko ujel v kakšni grapi.. Proti
cilju veter jača, termika švogni. Do cilja okol 5 ur do doma pa še 4ure.
Rezultat pribižen:
2.Aljaž
Podobnik okol 10
Gašper okol 15
Jaz v cilju ne vem kater
Urban v cilju nekaj mest za menoj
Jurij 30km pred ciljem
Stojan še ni doma
Karlo po včerajšnji zmagi ponovno dobr rezultat na okoli 20 mestu...
Task 3 - piše Aljaž Valič19 junij, jasen dan in Leteci cirkus ali PWC gre neusmiljeno naprej. Za domačo nalogo dobimo zajeb… 95km kvadrat  po Španskih planotah v okolici Castehona. Že na samem startu mam probleme saj pozabim zapret fršlus na sedežu in moram ponovno pristat, kar mi še kar hitro uspe. Ponovno startam in pred odprtjem pilona uspem dvignit do baze, nadaljujemo po grebenu relativno hitro letenje. Po desetih kilometrih podcenim jakost dviganja in me posrka v bazo probam dozirat z ful gasom, kar se konča s kravato in helikopterjem v oblaku, ko zadevo rešim, sem še zmeri v oblaku, samo slišim krike ostalih udelezencev ki kričijo ravno tako v oblaku. Ko pridem ven sledi 200 m full stala do ostalih drugače pade komplaint za "oblačno letenje". Ko opravimo s hribi, se  prva skupina požene na ravnino. Urban relativno nizek porine naprej, kar ga nagradi z rešilnim stebrom, sam nimam te sreče in pobiram balončke skupaj s Sušo, ki se je tud zakvačkal. Glavnina odpelje v veter čez greben , mi se pa borimo vendar brez uspeha , sam se prvi rešim iz zagate, porinem v zaveterje hriba in poberem par razbitih balonov. Nato sledi gasiranje kasnih 10 km po grebenu v rahlo stranskem vetru, počasi se približujem prvi skupini, ki se zakvačka na predzadnji tocki.Tukaj tudi ujamem Prevkota, s katerim odletiva zadnji del dirke do cilja. 16 km pred ciljem  moramo preleteti hribe prva skupina ma rahle probleme vendar dobijo rešilni steber ki jim omogoči cilnji dolet. S Prevkotom naletiva na ekspres steber ki naju hitro popelje do baze pol pa sledi kasnih 10 km gasiranja v cilj s občasnim popravljanjem višine.
Skratka ena izmed težavnejsih dirk do sedaj, če me spomin ne vara.V cilju 17 min za zmagovalcem Karlom iz republike Hrvaske, njegova ze druga zmaga v Spaniji(fant turi ni kaj “picku licku”).
Jutri cirkus gre naprej.
Task 4 - piše Urban ValičVčeraj smo imeli kar velike probleme v zraku zaradi napačno izbrane dirke, a za čuda danes na brifingu  organizator predstavi spet nelogično(nevarno) dirko glede na vreme. Pošiljajo nas proti vetru čez sedla in grebene že takoj po štartu. Na koncu brifinga nam še povejo, da je v včerajšni dirki pogrešan Dimitry Maslenikov. Verjetno to dejansko šele na brifingu ugotovijo in to kljub vsem varnostnim ukrepom, ki jih zgleda izvajajo bolj površno. Nato sprožijo reševalno akcijo in helikopter  kake 2h preletava zadnji del trase pred pristankom v Castejonu,  kjer so piloti včeraj Dimitrya videli zadnjič.
In res že pred prvo obratno točko se nas večina znajde v zavetrju in kar konkretno nas goni, pesčici uspe na privetrno stran v prvem poskusu, še enim dvajsetim v drugem, veliko jih je že na tleh seveda dirko skenslajo saj se tokrat kalvarija dogaja pred očmi organizatorja.
Helikopterja ni več kaj  je z Rusom pa nam organizator še noče povedati.
p.s.: Po enournem helikopterskem preletavnaju včerajšnje dirke so Dimitrija našli mrtvega...Jutrišji dan je odpovedan. Zmaga za Karlota-klub skenslanju zadnjih dveh dirk povsem zaslužena!