Evropsko prvenstvo v hitrostnih preletih z jadralnimi padali 2012

02.09.2012

12. dan TASK 7 - Zadnji dan
Danes smo imeli disciplino dolgo 73.6 km, nekoliko boljše vremenske pogoje kot včeraj, modro termiko in inverzijo na 2600 m.n.v.. Slovenci ( Tilen, Bojan in jaz) smo sledili v naprej dogovorjeni taktiki in takoj po štartnem pilonu planili v ospredje ter skušali s solo akcijo pohodit vse tiste »obremenjence« z rezultatom in tiste, ki koristijo »Follow me« metodo za nabiranje tekmovalnih točk. Po kakšnih 8 km smo se sicer znašli v podnu in tako je še enkrat zmagala prej omenjena taktika. Kljub vsemu se nismo predali, hitro pobrali in planili v lov za vodilnimi. Tako smo na prvi obratni točki že bili skupaj vendar kakšnih 200 m nižje. Skupina je izbrala linijo proti visokim hribom, kjer so nameravali s pomočjo grebenskega letenja lagodno odpeljati disciplino. Mi trije pa smo s še nekaj odpadniki zopet napadli preko sedla proti 2 obratni točki. Meni je to uspelo tako dobro, da sem vodilno skupino po dobrih 20 km presekal in obratno obrnil kot drugi.
Tilen je bil cca 4 min za mano, Bojan pa nekoliko več. Ker sem imel višek višine sem porinil s polnim gasom tudi proti 3 obratni točki in jo uspešno kot prvi obrnil. Sledilo je nizko pobiranje in nabiranje višine za ciljni dolet. Zopet sta se formirali dve skupini. Jaz sem z Russ-om in Xevi-jem izbral bolj J linijo, Tilen in Bojan pa z ostalimi S po grebenu. Izakazalo se je da sta bili obe varianti praktično enako hitre. Z brezkompromisnim tiščanjem čez turbulenco ( v ciljnem doletu sem dobil vsaj 6 stranskih ali frontalnih zapiranj), mi je uspelo prileteti v » end of speed section« kot 7. Tilen je zaostal slabih 6 min za zmagovalcem, Bojan pa še nekoliko več. Tako se je EP tudi končalo. Po 6 tekmah je zmago slavil naš prijatelj Yassen in Bolgarije v ženski konkurenci pa vsem slovenskim JP dobro znana italijanka Nicole Fedele! Vsi smo bili enotni da si zmage oba je zaslužita! Mi smo z našim letenjem več kot zadovoljni. Ostaja grenak priokus zaradi tiste 4 dirke, katero smo tako nesrečno »scurili«. Po naših izračunih bi brez te napake vsi trije gladko končali med deseterico v skupnem seštevku. Tako pač je in vsi skupaj se zavedamo, da bomo tudi mi prišli na vrsto!!!

To je naš zaključni report v okviru 12. EP iz St Andre les Alpes. Vsem ki ste nas skozi celotno prvenstvo bodrili in navijali za nas, se zahvaljujemo za podporo.

st andre dangerous part of flying MPEG from Jurij Vidic on Vimeo.

11. dan TASK 6 – Feniks ustane iz pepela
Po učerejšni skenslani tekmi, katere smo si želeli predvsem tisti, ki smo nazadnje scurili, smo danes imeli več sreče. Tokrat so bile spet težave z vetrom, ampak ni bilo premočno, temveč ni ga blo, spLoh Tako nam štart 75km dirke prestavijo n-krat, nato jo celo malo spremenijo. Da je bila zmeda popolna je poskrbel privesek francoske reprezentance, ki si je pred parimi dnevi skoraj zaletel v Đurota, s strmoglavljenjem direktno v Habekovega Icepeak-a. Vreme tokrat brez baz in višina do 2500m, kjer je pihljal severnik. Slovenci vedrega duha, smo bli spet super naštimani na štartu in po prvi obratni točki, ko drugi navijajo v nebese, mi pogumno porinemo v leeside proti naslednji postojanki, ki jo tudi prvi obrnemo. Čeprav nas od ozadaj nadletavajo, mi kontinuirano napadamo tako da se nas vsi dobro nagledajo. Tretja obratna točka je bila zopet v leeside-u na drugi strani doline, in uganite kdo je spet prvi, ja mi valda! No zraven je še par borcev, ki se tudi grejo to igro na hard :D Sledi reševanje iz podna, kjer mojster Đuro razkaže svoj termični nos v polni moči in od četrte točke naprej leti sam nebeski, kakšnih 4km pred nami. Z Bojanom vseeno napadava in zadnjo obratno narediva kmalu za Đurotom, ki poskuša sam narediti optimalno ciljni dolet. Tu pa se zopet pokaže moč prve jakostne skupine, ki smo bolje dvignili in direktno šli v cilj, kjer nas Đuro počaka, saj pobira iz čistega podna, da obrne in naredi cilj. Danes je komfortni stol slave moj, ki sm končal na 9.mestu, Jurij z eno dvojko preveč na 21.mestu, ki ima v uteho največ leading pointsov (saj je vodil več kot pol dirke), in Bojc na 23.mestu. Skupno pa smo bili 6.

Kljub današnjim pogumnim in hitrim letenjem skupno nismo napredovali nič vse skup... no pa vendarle smo teamsko prišli pred Hrvate in Srbe.

9. dan TASK 5 - Dolinc - grob slovenske reprezentance
Že na štartu je bilo vsem jasno, da bo današnji dan čisto drugačen od prejšnjih. Tekmovalna komisija je določilo 67.km dolgo diciplino preko 7 ih obratnih točk. Zaradi slabih pogojev na štartu so le tega celo prestavili za 15 min. Naposled smo se vedarle pognali v zrak in pobrali na 2700 m.n.v.. Po odprtju pilona , ko smo pogasirali proti prvi obratni točki nas je močno ustavljal veter. V bistvu sem imel danes celi dan občutek, da letimo proti vetru. Kljub vsemu je dirka potekala dokaj gladko. Piloti so se veliko bolj pridno držali skupine tako, da je bila nenehno gužva v stebrih. V zadnjih km dirke smo se vsi trije slovenci čisto po naključju znašli na čelu glavnine. Po predzadnji obratni točki skupaj z še cca 30 timi piloti pogasiramo iz doline. In tu nas pričaka presenečenje. Dolinc ki je bil ob ustju doline tako močan ,da nas je dobesedno ustavil in spuščanje -6 v lee side-u nas je dobesedno zabil v tla. Pri tem si je italijan Biasi celo nabil vretenca. Kasneje so ga odpeljali v bolnišnico. Iz naše skupine nas je pristalo več kot 20, ostali so popravili višino, še rešili iz mišelovke in brez težav prišli v cilj. V turbulentnem ciljnem doletu jih je nekaj celo vrglo rezervo. Skratka ali je bila disciplina napaka tekmovalne komisije ali ne, sicer ni več pomembno. Ta današnji neuspeh slovenske reprezentance, nas ni dotolkel. Mi ga bomo še naprej gasirali - ker to ZNAMO IN UPAMO!!!
Jurij Vidic

8. dan TASK 4 - Ne sledi Francozom

Po dveh dneh pavze spet en hud dan. Organizator nam sestavi 87 km disciplino. In že na brefingu je jasno da gre za zahtevno traso, ki omogoča različne poti za osvojitev cilja. Na pilonu SLOVENCI spet brez težav lepo začnemo. Vsi tik pod bazo a ko se odpeljemo nas vse začudi nad nami vsemi 300m je Caron (in se zdej nam ni jasno kako je sploh pris tja gor). Kaj hitro se razbijemo v 3 grupe (eno naravnost proti točki, drugi levi vsi Francozi in pa nas Cegi pa desno. Kaj hitro se izkaze da se vse linije boljše od Francoske. Sicer je najhitrejša direktna linija v kateri je tud nas Jurij. Peljemo na polno, ves čas tišanje do konca. Pri povratku se razlika, ki se je ustvarila na začetku med skupinami, ne spremeni le na koncu malo odigra linija tokrat se izkaže, da je bilo treba leteti po sprednji hribih v cilj. In to lepo odpelje nas djuro, ki ga s polnim plinom pripelje v cilj 4. Jaz in Cegi izbereva zadnjo linijo in v cilj priletiva 29. in 40. Vsi smo veseli sploh glede na res »moske« pogoje, stebri tudi do 10 m/s. pa une »bazurine«, ki zgledajo na trenutke prav strašne :D V ciljnem doletu smo bili priča tudi ekstremnemu manevru švicarke Walliser, ki je v satu brez rezerve letela vse do podna. Do zadnjega trenutka smo bili vsi u strahu, kako je? Na koncu jih je odnesla dobro, le zlomljena noga.
Za konec pa še razlaga zakaj tak naslov. Tako kot vse dni doslej so Francozi spet »popušili« na polno. Vsi smo jih imeli za favorite, tukaj pa padajo kot domine. Vsak dan kakšen zaj…
Skupno provisional
4. jurij
11.bojan
16.tilen

6. dan TASK 3 - Jurij Vidic
Po včerajšnjem praznovanju ekipnega in seveda posamičnega uspeha smo se danes zopet odpravili na štart. Tokrat nas je organizator pripeljal na drug štart, ki je sicer na istem hribu, vendar je obrnjen na J. Zaradi grožnje popoldanskih neviht so sestavili discplino v dolžini 67 km. Ta razliko od preteklih dni, bi se drugi del dirke odvijal na ravnini V od St Andre-ja. Že samo letenje takoj po vzletu je delovalo precej živčno. Ne vem kaj je bilo danes ljudem, vendar takšne agresije in tuljenja po zraku že dolgo časa nisem doživel. Takoj po štartu, ko smo le s težavo dvignili je nastala takšna »gužva«, da je bil pravi čudež da se ni kdo zaletel v zraku.Sam sem doživel izkušnjo, ki je v moji padalski karieri še nisem. Ko sem končno pobral že kakšnih 400 m nad štart, se mi je nenadoma neki pilot sredi vrtenja v stebru zapeljal naravnost vame. Z ostrim zavojem v »kontra« smer za katerega sem bil prepričan, da bom padel v negativo, sem se za las rešil silovitega trka. Možakar je priletel v pol spirali ( on je preprosto samo dodajal komando) proti meni s tako hitrostjo, da bi se ob morebitnem karambolu vse skupaj prav gotovo ne končalo samo z rezervo, temveč tudi s kakšno močnejšo telesno poškodbo. V momentu najinega bližnjega srečanja sva bila s telesi praktično na isti višini. Po kasnejšem pogovoru s drugimi piloti, ki so videli ta dogodek, so mi rekli, da so bili prepričani da bova trčila, saj sva se zgrešila komaj za kakšne 3 m. Kasnejša analiza in po pregledu posnetka ( moja kamera je bila ravno takrat prižgana), je te trditve tudi potrdila!!! Možakar je kasneje na pristanku prišel k meni in se mi opravičil. Kot razlog je navedel da me je preprosto spregledal in kasnejši situaciji preprosto ni bil več kos. Ironija tega dogodka pa je, da ta »raztresenec« sploh ni bil tekmovalec temveč privesek francoske reprezentance, ki je bil zadolžen s svojo kamero za video material. Sedaj pa še o sami dirki.
Torej pred odprtjem pilona smo nejeverno opazovali razvoj oblakov v smeri današnje trase. Kar nekaj pilotov je javilo » level 2« in nekaj minut pred odprtjem pilona so dirko naposled opovedali. No, zvečer smo pa izvedeli, da so nekateri francozi odleteli celotno disciplino in zapovrh vsega prileteli še nazaj v St Andre. Bojda so odleteli FAI trikotnik v dolžini 100 km. Nekateri piloti so po tej novici napovedali, da bodo vložili pritožbo. Po tekmovalnem pravilniku – Section 7, bi morali po odpovedani dirki čimhitreje pristati na najbližjem varnem mestu/pristanku!
Torej, tukaj se imamo pestro …

5.dan TASK 2 - Tilen Ceglar
V bojazni pred nevihtam nam tokrat sestavijo »samo« 80km dolgo dirko z enako štartno proceduro kot včeraj. Tudi prvi del disciplne je podoben le da se obrnemo kakšnih 15km prej. Cela dirka se dogaja v peskovniku pred vzletiščem, le ciljni dolet odletimo zadaj. Na začetku so bile razmere šibkejše kot včeraj tako da vidimo tudi par bombout-ov. Do markerja se vreme poboljša tako da vsi čakamo pod bazico, ki so vsi namakamo. Slovenci prvi del dirke odletimo na čelu skupine, ki se sicer stalno menja. Nazaj grede proti jugu se ločimo v več skupin, močno vreme pa je vsaki omogočilo hitro letenje tako da se ne naredijo bistvene razlike med nami. Kakšnih 40 km pred ciljem se slovenska ekipa zopet zbere v vodilni skupinici. Le ta se tudi z našo pomočjo izloči iz večje skupine, tako da nas v ciljnem doletu ostane komaj kakšnih 10 pilotov. Zadnjih 15 km izberemo direktno linijo vendar bolj tvegano, odletimo pa jo z full speed do konca škripc na škripc čez škripc. Kar se je izkazalo za super odločitev, saj smo ostale nabili za skoraj 10 min. Še posebaj midva z Jurijem sva s brezkompromisnim tiščanjem skozi turbolenti zrak pridobila kar nekaj mest v zadnjih kilometrih. Bojanu se je tokrat ciljni dolet malce ponesrečil in zaostal 4 minute, čeprav je bil do zadnjega z nami. Po času sem dirko zaključil drugi, Jurij 4 in Bojan 20, z earlybird faktorjem pa končamo 4., 5. in 20. Slovenci smo danes raztural in zmagal tako da smo skupno tretji (spet smo nabil favorizirane francoze (ki jih je kot mamo prstov na rokah)). Naš današnji ekipni uspeh odmeva v celem padalskem cirkusu tako da vsi sprašujejo kje so ostali (valiči, suša, podobnik), mi pa pravimo da smo izračunal da smo 3 dost za zmago . Izjava dneva pripada Bojanu ko ves razočaran prijavi da je prišel na EP letet ne pa da je po 80 km dirkih že pred tretjo uro na tleh (leteli so 2 uri in 8 minut)! Za konec pa Jurij še enkrat več postreže z odlično večerjo.
Rezultati tekmovanja http://www.aerogliss.com/euro2012/results/

StAndre 1st task MPEG from tilce on Vimeo.
 4. dan TASK1 - Bojan GaberšekPo jutru se dan pozna pravijo, in res je. Sončno vreme je bilo povod da smo že zjutraj vsi veseli innasmejani. Po jutranjem brifingu nas hitro odpeljejo na start. In ne mine dolgo ko že imamo znano disciplino. 193km ( brez cilindrov 103km) speljano proti zahodu in potem nazaj mimo starta mal nad jezer se en cikcak in v cilj. Pogoji na startu odlični zato se kaj hitro spravimo v zrak. Pred markerjem smo slo tim odlično nastavljen. In tudi začetek dirke kar nekak diktiramo tempu. Prvi majhen problemček nastane tik pred najbolj skrajno točno na zahodu, kjer se je bilo treba malo vrnit v minus. In tukaj Tilen in Jurij malo zaostaneta za vodilno skupino. Jst pa se vedno poskusam z napadanjem biti čim bolj v ospredju. Letimo hitro brez napak nato pa se malo razdelimo eni letimo po levi strani drugi pa po desni strani doline, in žal sem sam izbral slabo linijo. In hitro sem 300m pod vodilno skupino. Kar naenkrat sem sam a se nekako sestavim in odpeljem čist solo in v cilju sem nekje med dvajset. Jurij zadnji del odpelje mojstrsko in v ciljni dolet prehiti kar dosti tekmecev in na koncu tik za mano prav tako nekje top 20. Tilen ima pri zadnjem delu malo smole in odpelje slabo linijo in mora se tik pred ciljem povrtavati, ampak vseen mislim da je na koncu v cilju med top 40. Vsi smo z letenjem zelo zadovolni rezultatsko sicer Jurij ni naj bolj. In se vedno misli da je bolši od mene pa čeprav me je danes cel dan gledal le v RIT . Za jutri je napovedan dobr dan tko da držte pesti .

3. dan še vedno brez taska - Jurij Vidic
Za vse tiste, ki vas zanima dogajanje na prizorišču EP vam lahko sporočimo le, da jeorganizator že zjutraj odpovedal tekmovalni dan. Vreme, ki se je navleklo čez ta del Alp tudi v prihodnjih dneh ne kaže prav obetavno. Ravno zato vzdušje med piloti ni ravno prešerno. Naša ekipa v teh dneh »vegetira« med hišo v kateri prebivamo in officem, ki je edini kraj v mestu z WiFi –jem. To pomeni v glavnem »šopingiranje«, kuhanje in posledično basanje z hrano, buljenje v »compe« in surfanje po internetu. Včeraj smo šli še malce na izlet z avtom po okolici. Ob tej priložnosti naj pohvalim Tilna, ki nam je sponzorsko zrihtal krasen avto ( VW Passat ), katerega nam zavidajo skoraj vsi v JP karavani! Z markantnim napisom( Slo Team ) nas opazijo tudi tisti, ki sploh ne vedo da se v okolici kaj dogaja! Danes smo cel dopoldne opazovali srbsko reprezentanco, ki je vztrajno tehtala sebe in opremo na organizatorjevi tehtnici. Razlog njihove zaskrbljenosti je bila grožnja organizatorja, da bo pilote dosledno tehtala na štartu in pristanku. Zagrožene so tudi visoke kazni v obliki odbijanja točk (pol kg – 50 točk!). Modeli so bili prav smešni, saj so skoraj vsi pretežki za kilo ali dve. Ja fantje malo manj čevapčičev pa bo!!! No, kakor kaže se jim ni treba preveč bati, saj vremenska napoved ni preveč obetavna tako, da se lahko zgodi, da sploh ne bomo leteli. Še kakšno besedo o organizatorju. Za office so postavili kar nekakšen cirkuški šotor in na nek način s tem poslali jasno sporočilo vsem kakšni klovni smo. Že od prvega dne reklamirajo in novačijo skupno večerjo ( predvidoma je planirana za v soboto ) z menijem v katerem dobimo zrezek s prilogo in ¼ l vina. Za večerjo je treba odšteti »skromnih« 16€. Danes se je Tilen pozanimal koliko pilotov se je že prijavilo na ta gala večer in dobil odgovor da kar dva ( 2! ). Takoj sva se v smehu vprašala katera dva klovna sta to !!!!

Toliko. Zdej gremo pa na večerno mal »popeglat«.
Jutri je pa Bojči na vrsti.

st Adre day3 MPEG from Jurij Vidic on Vimeo.

V idiličnem mestecu Saint Andre les Alpes z nadmorsko višino 900 metrov, kjer zgleda kot da bi se čas ustavil pred par deseletji, se je včeraj uradno začelo evropsko prvenstvo. Slovenske barve bomo zastopali Tilen Ceglar, Bojan Gaberšek in stari dobri Jurij Vidic. Na kraj dogodka smo prispeli včeraj zjutraj, kislo vreme pa je bilo dobrodošlo za lažji spanec po dolgi vožnji in še prekletstvu dobrega trening dneva naj bi se izognili. V karavani je 140 pilotov, vsi pa spadajo med 400 najboljših na FAI lestvici, kar tudi pomeni večje število pilotov iz močnejših reprezentanc (Slovenija je imela 8 prostih mest, Francozi 10).Danes smo meli še registracijo in trening dan, ki je bil koristen predvsem za popravke na opremi. Na štartu je bilo precej vetrovno, v zraku pa velika konvergenčna področja, višine tja do 3000m. Teren zgleda zelo neizrazit, polno nizkih grebenov v ozadju pa se vidijo s snegom oblite alpe. Lokalci pravijo da se ne leti veliko po grebenih in je bolj podobno ravninskem letenju kjer najbolj šteje dobra linija. V prihodnjih dneh naj bi bilo vetrovno in deževno, izboljšanje vreme pa lahko pričakujemo šele v četrtek. Ampak so tudi za danes napovedali »neletljivo«.
V čakanju na boljše vreme nam ne preostane drugega kot ogledovanje terena, pokušine dobrega vina in pripravljanju odličnih kulinarčnih presežkov (Chef Đuro). Posebna zahvala pa gre Volkswagnu Slovenije za mobilizacijo naše ekipe!
Salut, Tilen

Evropsko prvenstvo v jadralnem padalstvu St andre, France - Day 1 from jurček kralj on Vimeo.

Evropsko prvenstvo v JP, St Andre, day 2 from Jurij Vidic on Vimeo.