Vrše - Porezen

Gorje
750
548

Iz Cerkna vodita na start Vrše dve poti: Prva vodi Iz Cerkna proti Novakom .Sledi tablam ki označujejo smučarski center Cerkno na črnem vrhu. Ko prispeš do table, ki kaže pot za Železnike ji sledi do sedla, kjer je parkirišče SC Cerkno ,tam pa pelji po edini poti ki vodi levo navzgor. Pot te bo peljala po grebenu hriba vse do sedla ki se imenuje Razpotje, tam pa je tabla ki označuje pot na Porezen. Pelji po edini poti ki se vije navzgor proti kmetiji na robu gozda nato pa naprej in navzgor po senčni strani grebena ki se konča na Vršah.Pred seboj boš zagledal ravni plato ki se proti jugu konča z strmim bregom. Si na spodnjem startu na Vršah. Vzletišče je na levem izpostavljenem robu brega,gledano proti JZ, desno  navzgor cca 15 minut hoje po grebenu pa prideš na zgornji plato ki se konča z še strmejšim bregom in tam je naše zgornje vzletišče na Vršeh. Druga pot proti Vršam pa je krajša in zato bolj strma,omogoča pa hiter peš vzpon na start. Iz Cerkna pelji po cesti proti Počam v smeri proti Poreznu-na sever. Kažipoti te bodo pripeljali v Poče kjer se začne dobro označena peš pot proti Poreznu. Od tu je do Vrš še več kot uro hoje, zato priporočam, da se pelješ mimo gasilskega doma naprej cca150m, na manjšem parkirišču pa pojdi po poti ki zavije vodoravno za hišo na desno, nato pa takoj sledi kratek strm vzpon, takoj za tem pa spust kar se ponovi še nekajkrat  Sledi glavni poti in se ne oziraj na več manjših strmih odcepov ki vodijo do bličnjih gozdov. Prispel boš do križišča kjer ena pot vodi naravnost naprej in navzdol,druga pa ostro levo navzgor-ta je prava. Pripeljala te bo na sedlo kjer boš videl oznako planinske poti na Porezen ki kaže levo navzgor. Od tu je do vzletišča še dobre pol ure peš vzpona po južnem bregu platoja ki se imenuje Vrše. Lahko pa nadaljuješ po gozdni poti ki pelje naprej navzgor nato navzdol proti SV, konča pa se pri kmetiji pri Brejcu kjer moraš zaviti levo navzgor. Cca 2 km.strmega vzpona te pripelje na Razpotje od tam naprej pa je pot opisana v zgornjem sestavku.

Pristanek: Pristanka sta dva: Prvi je ob bencinski črpalki, na levi strani ceste, takoj, ko se pripeljemo v Cerkno iz smeri Idrije. Vendar ta pristanek ni uraden in za neizkušene pilote neprimeren, saj je zelo malo prostora za priastajalni manever. Drugi uradni je pri Gorjah. To je pristanek, ki je primeren za vse vrste pilotov. Tukaj na temu pristanku je tudi pika tekma za pokal Slovenije.