Potopis: Oludeniz - SIV

01.10.2019

Avtor: Miha Kolšek

Verjetno po tem, da bi rad letel čimbolj varno, nisem prav veliko drugačen od ostalih padalcev. Za tečaj izrednih postopkov (SIV) se še sam ne spomnim kje sem slišal, bilo je še med tečajem, vendar vem, da sem takoj začel s pregledovanjem posnetkov na znani video platformi. Videi s tečaja te kmalu pripeljejo do posnetkov akrobatskih manevrov, kar se mi je zdelo zelo zanimivo. Po prebiranju in razmišljanju, kako bi izkusil vsaj del tega, torej manevrov reševanja, osnov »zračne akrobatike « in še česa, sem začel iskati kakšne imam možnosti...

Največji vtis so mi naredili posnetki Jockya Sandersona, ki velja za »guruja« SIV tečaja. Možakar v mirnem, a zabavnem tonu, na posnetkih predava, analizira in svetuje. »Ta bo pravi«, si rečem. Pogledam njegovo spletno stran, termini so bili razpisani na par lokacijah. Ker smo družina, s še ne triletnico in se trudimo čas preživljati skupaj, je bila »meka SIV-a« v Oludenizu (Turčija) kot ultimativna rešitev - vsaj v moji glavi. Morje 27°C, dan 31°C, noč 18°C. »Torej, samo predstaviti je treba na pravi način!«, je bil moj »mind set« že izdelan. Priznati je treba, da s posnetki najlepšega turškega zaliva to ni prav težko. Roka tako, roka tako, dajmo rezervirat… Pa še »tastare« vzamem s sabo! Saj še nista bila dlje od Novega Vinodolskega in še »tamalo « lahko kakšen večer popazita...

Rezervacija kart, rezervacija hotela, SIV je že plačan. Leteli smo s Turkish Airlines z Brnika do Istanbula. 30 kg prtljage na osebo je kot naročeno za jadralnega padalca. Notranji let do Dalamana in urica vožnje z avtom do hotela. Liberty hotel, kot nekakšen »resort« s svojim bazenom, dobrimi ocenami, je upravičil rezervacijo polpenziona. Bivanje udobno, postrežba odlična, čistoča vrhunska. Sobe malce starejše, a dokler je čisto, nas ne moti. Motila nas je pa zelo slaba pokritost brezžičnega interneta. Deloval je le blizu recepcije. Že res, da smo na dopustu, ampak včasih služba zahteva kakšno minutko. Manjši minus gre tudi sobam, orientiranim proti glavni promenadni ulici. Lokali, polni Angležev (ne vem kako in zakaj, ampak jih je »na tone« - večina debelih), tekmujejo v decibelih in gre jim odlično. Do enih zjutraj, potem je tišina do petih, ko »musli« začne svoj žametni glas deliti preko zvočnikov s polmesecem okrašenih turnov. Ampak se ga navadiš. Torej če želite mir, izberite morda hotel, ki je streljaj dlje od promenade.

Izletov iz Oludeniza ni prav veliko. Znana dolina metuljev je vključena v potovanje z ladjico po šestih otokih, ki ga ponuja vsak drugi na ulici. Gusarske ladje, privezane na obalo zaliva, pa oglašujejo izlet z najglasnejšo izkušnjo elektronske glasbe (tudi iz prejšnjega stoletja). To ni bilo po našem okusu, zato smo se odločili za izlet po dvanajstih otokih. Kombi nas je pobral pred hotelom točno ob uri, izpluli pa smo iz bližnjega velikega mesta Fethiye. Izlet je celodneven, z nekaj postanki za kopanje. Cena 20 EUR s kosilom. Priporočam. Tudi tržnica v istem mestu je vredna ogleda. Največ boste videli v torek.

Večerni sprehodi po promenadi so doživetje, vsak ti hoče kaj prodati, lokali vabijo s karaokami in plesnimi vložki gostov. Včasih na šanku zapleše tudi »penzič« in v zadrego spravi mladenke, ki se poskrijejo, ko je požel aplavz celotne ulice.

Gora Babadag je visoka 1965 m. Ker sem pet dni pred začetkom tečaja želel narediti že kakšen polet, sem se obrnil na agencijo SkySports, ki ima svoj lokal na glavni promenadni ulici. Ponujajo tandemske polete, ki jih je v tem času res ogromno. Z njimi sem se dogovoril za prevoz na goro, zaračunali so mi cca. 5 EUR. Razumna cena. Na poti na goro je treba plačati še davek za gozdove, cca. 6 EUR. Vzletišč je precej. Začnejo se na 1700 m in končajo na vrhu. Prijazni Hasan, pilot tandema, mi je dal nekaj napotkov in prvi polet je bil odličen. Dan kasneje je z njim poletela celo mama in bila zelo navdušena. Navil sem na 2500 m in malce raziskoval. Da se tudi kam odleteti, vendar te kaj kmalu premami pogled na morje in zaliv, ki je res prekrasen. Pristaja se na plaži, prostora je dovolj.

Že se je začel tečaj. Jocky predstavi svojo ekipo, v kateri sta sin in njegovo dekle. Je res mojster, znanje podaja na zanimiv, sproščen, na trenutke komičen način. Sproščena družba Američanov, Avstralca, Izraelca in Slovenca, je imela oči in ušesa pripravljena. Z vsakim poletom je naraščala suverenost, manevre lahko res dodobra spoznaš, saj jih začneš izvajati na višini okoli 1500 m. Na začetku nisem imel točno določena pričakovanja, le sledil sem programu, ki se ga prilagaja glede na sposobnosti posameznika. Tečaj traja več ali manj cel dan (9.00- 12.00, 14.00-18.00), tako da družina v dneh tečaja nima veliko od vaše družbe. Vsak dan smo imeli dva poleta. Pred vsakim poletom je bil sestanek in zvečer še video analiza. Program je več ali manj znan, stranska, frontalna zapiranja, »stalli«, itd. Jocky z navodili v čolnu daje še dodaten občutek varnosti in tako si pri izvajanju nepoznanih manevrov bolj sproščen in suveren. Ko osvojiš vse klasične elemente, ti predlaga naslednji korak. Želel sem se naučiti letenje nazaj in SAT, kateri je res super zabaven, delal sem jih še dva poleta ves čas. Žal je zmanjkalo časa za ponujeno priložnost leta z akro padalom. Drugič. Zelo me je mikal tudi skok z D - bagom. To je skok iz tandemskega poleta, tvoje jadralno padalo pa je zloženo v večjem kontejnerju, iz katerega se izvleče po skoku. Jocky žal ni imel možnosti, sem pa našel Mustija v SkySports-u, ki mi je z veseljem ustregel. Postopek zlaganja vzame vsaj eno uro. Vzlet je kar smešen, saj je pilot že v zraku, ti pa tečeš še kar nekaj časa... Ko si nad morjem, povlečeš varovala in nekaj sekund prostega pada je čisti užitek. Musti je svetoval, da padalo ujamem v »stallu«, saj s tem preprečiš »kravato«. Nepozabna izkušnja, nedvomno ponovim.

Poslovili smo se s skupnim letom z Babadaga do doline metuljev, se tam skopali, spili pivo (ki tam stane dragih cca. 4 EUR) in z ladjico odpluli do Oludeniza.