Paralisca 2018

01.09.2018

Avtor: Marko Lukić

Napiši kaj za v Ikarja, no, mi ob pozdravu ob koncu tretjega dne govori Srečko. Odgovorim mu nekaj v stilu, da bom že spacal kaj, čeravno se mi sanja ne o čem bi sploh pisal, ker je bilo o njej že kar nekaj napisanega. Dnevi tečejo in nimam ne časa, ne ideje in tudi volje ni. Ponovno se oglasi Srečko in sprašuje, zakaj se nič ne pohvalimo, ker da letos je bilo pa res dobro (pa saj je vsako leto si mislim). No, možakar je vsekakor vztrajen in prav bi bilo kaj zapisati, nenazadnje gre le za najstarejšo padalsko prireditev pri nas.

Skratka, letos smo zapakirali že 27. ParaLisco po vrsti. Petek se je že prevesil v popoldan, ko se z Markom peljeva v dolino, saj imam še sto opravkov. Oba naenkrat planeva v smeh, saj nama je takoj jasno, kdo je mož na motorju. Motorček je primeren za v trgovino ali pa do gostilne, ne pa za pot iz Kranjske Gore do Lisce. No ja, Milan Mrkša vsako leto ve, da gostilna na Lisci je, na kilometre pa pozabi. Cesta na Lisco se vije strmo navzgor in malce je potrebno pobrcati tudi z nogami, a na koncu mu uspe in pot je po šestih urah opravljena. Milan je jadralni padalec z veliko željo po Paralisca 2018 letenju, leta 1987 je naredil blagovno menjavo - motor za padalo, ki ga je potem skoraj dvajset let prekladal sem in tja, do zaresnega letenja pa ni nikoli prišlo. Zvečer se malo ozrem po mizah in naštejem cca. 30 ljudi. Trije, štirje novi navdušeni obrazi, ostalo pa enako kot na petek vsako leto, z obilico smeha o tem ali onem, in tako ob pivu vse do štirih zjutraj, ko je prolog naposled le zaključen.

Sobota se prične prerano, vsaj sodeč po naših obrazih in zajtrk s kavico prav prija. Vetrna vreča obetavno pleše in nakazuje lep letalni dan. Sonce je že pošteno ogrelo ozračje in kmalu paše že hladno pivo, na Lisco pa že pritečejo prvi H&F s časom pod petdeset minut. Ker se baze že zdavnaj delajo, kombi pa je tudi že na Kompoljah, prvi že štartujejo. Nekateri do baze, drugi na pristanek, spet tretji pristajajo nazaj. Majice gredo za med. Enim so všeč, drugim spet ne, vsi pa so veseli da so tukaj pri nas. Nekatere je prireditev tako prevzela, da začno, ali pa končujejo dopust s ParaLisco. Nekoč, ko sem se z nekom pogovarjal o njej in mu dejal, da bo mogoče prišlo leto, ko je ne bomo organizirali, mi je le-ta dejal, da to sploh ni pomembno, ker da oni bodo vseeno prišli. Pri nas so se skozi leta pletla premnoga prijateljstva in že samo zato je vredno prirejati ParaLisco znova in znova. Malo pogledam navzgor in na hitro naštejem preko 40 padal naenkrat v zraku. Obisk je po pričakovanju velik in prišli so piloti iz vse Slovenije. Tisti, ki so prvič, navdušeno razlagajo, da bodo še prišli. Tudi proizvajalci in prodajalci, ki so prišli predstaviti novosti na trgu, so zadovoljni, saj si piloti padala komaj sproti izmenjujejo. Opažam, da je tudi njih iz leta v leto več. Večer prinese koncert skupine Modre zvezde z dobro glasbo in veliko osvežilnih napitkov (mislim, da sem imel večino večera po dva kozarca v roki, kljub temu, da sem tisti pir kar naprej delil). Tudi tem za pogovor ne zmanjka in nekaj nas je ostalo tam do četrte ure zjutraj.

Nedelja prinese še en lep letalni dan. Višine ponovno okoli dveh "jurjev", izvrstno letenje do poznega popoldneva, proti večeru pa se na Celjskem naredi nevihta in dan zaradi SV ugasne. Tako je bila za nami še ena uspešna ParaLisca, naslednji zbor pa bo od 3.-4.8.2019, seveda s prologom v petek za tiste, ki ne morete počakati do sobote, takih pa, mislim, da nas bo vsako leto več.

Hvala vsem obiskovalcem za obisk in za vse pozitivne in negativne kritike. Upam, da se vidimo naslednje leto v čim večjem številu.

Hike & Fly No. 2

Avtorji: Rok Vegelj - Wosa, Gašper Ferme in ekipa DJP Kondor Radeče

Wohooo, pa smo Liskino dušo spravili pod streho. Začelo se je z lanskoletno idejo, da tradicionalno PARALISCO, ki jo že leta in leta organizirajo Djp Kondor Radeče, malo poživimo in dodamo nov čar, ter igro – Hike&Fly Liska. In tako se jo je prijel slogan… Hike & Fly No. 2 Poleg zabavnega tekmovalnega druženja v hoji in pristanku na piko, je naše poslanstvo, da razdajamo pozitivno energijo in ljubezen od gore do neba, ter da se počutite kot ptič v kraljestvu neba.

Najhitrejši vzpon – Aleš Smajič: 44 min. in 54 sek.

Najhitrejši rekord proge »Krakovo-Lisca«, drži Bojan Gaberšek ( DJP Ikar Kajuh) s časom 42 min in 34 sek. (Avgust 2017)

Zmagovalci skupnega seštevka 2018:

• 1. Vlado Durkovič | DJP Metulj
  • 2. Sandi Marinčič | Kimfly
  • 3. Miha Senica | DJP Metulj

Hvala vsem sponzorjem za pomoč in čudovita darila The show must go on … se vidimo leta 2019!

Več si lahko ogledate na tej povezavi