EVROPSKO PRVENSTVO 2010 - Abtenau, AVSTRIJA

25.05.2010

Letošnje Evropsko prvenstvo lahko spremljate preko URADNE STRANI PRVENSTVA, na FACEBOOK-u in prvič V ŽIVO preko LIVE TRACKING sistema. Na terenu pa bomo tako kot vedno tudi slovenski poročevalci - tako kot vedno ZELO :) ažurni pri objavah. To sicer ne bo najlažja naloga, ker v hiši kjer smo nastanjeni ni interneta. Več o teh in drugačnih težavah slovenske ekipe vam bo zaupal Jurij v prvem letošnjem reportu!

Evo,
Javljamo se vam iz Abtenau-a (Avstrija) ki je prizorišče 11. Evropskega prvenstva v JP. Včeraj smo imeli  prvi trening dan, ki smo se udeležili samo Gašper, Primož in jaz. Brata Valič sta ostala kar na pristanku, saj sta imela veliko dela z Urbanovim padalom (dobil ga je šele pred nekaj urami).
Organizator nas je odpeljal v cca. 30 km oddaljeno vasico (Werfenweng) nad katerim je znan štart Bišling. Disciplino dolgo okrog 45 km smo odleteli v slabih 2 urah. Spoznavanje s terenom in predvsem padali je bilo uspešno saj je padla samo ena rezerva. Med pogovori z ostalimi piloti nas je kar veliko, ki smo padala dobili šele pred kratkim, tako da nam močni in razrukani pogoji v zraku niso prav preveč ugajali.  Zvečer sledi uradna otvoritev prvenstva z obveznimi nacionalnimi zastavami in kulturnim programom.
Danes nas je pričakalo sicer sončno jutro vendar nam je naš vremenko Aljaž že takoj napovedal labilno in vetrovno vreme. Kljub temu nas organizator ponovno odpelje na Bišling kjer pa po slabi uri čakanja task tudi odpove! Sledi pot nazaj v Abtenau in obisk trgovine, saj so bile le te v nedeljo in ponedeljek (zaradi praznika ) zaprte.
Za jutri napovedujejo še slabše vreme, ki pa naj bi se potem začelo popravljati!?

Tudi v Avstriji kdaj pa kdaj posije sonce. Danes je bil eden izmed teh dni in mi smo imeli čast da smo bili zraven! Po jutranji megli se je končno odprlo. Čeprav veselje ni trajalo dolgo (že med vožnjo z avtobusom na štart se je v nekaj minutah privlekla visoka oblačnost iz fucking Slovenije) je tako prva veljavna dirka na letošnjem evropskem prvenstvu pod streho...

Brifing...
Rahlo do pretežno smo z dirko zadovoljni, razen Primoža ki jo je zaključil brežino pred ciljem. Bil je eden redkih, ki ni speljal dolgega ciljnega doleta. Z Aljažem sva se projekta lotila bolj zadržano, računala sva na nekaj dolinca in moštveno curažo, a se ni zgodilo. V cilj tako že dolgo nisem priletel s tako zalogo višine. O tekmi bi lahko marsikaj napisal, pa me jebe ker zdaj spremljate naše trecke online, tako da nakladanje odpade. Pa še Molek je verjetno poanaliziral naše letenje na forumu... No vsega pa tracking vendarle ne prikaže. Recimo tega, zakaj Aljaž v ciljni dolet leti z odprto čelado. Fai je pred prvenstvom zahteval, da v Avstriji uporabljamo samo certificirane čelade. Aljaž je kupil zaprto čelado ICARO, vendar ko ima vezir zaprt se mu zdi da ima grozen zadah...ko da bi mu smrdelo z gobca. V ciljnem doletu si tako odpre čelado, da slučajno kdo ne zavoha! – to je nekaj za rumeni tisk.

Dolgonogi Bolgar Yassen na štartu.
Drugo vam je znano... Hitra dirka, lepo in mirno letenje. Kljub visoki oblačnosti na trasi ni težav, Slovenci smo bolj ali manj v ospredju. Že dolgo ni bilo prvenstva, kjer bi toliko pilotov imelo povsem enakovredne možnosti za zmagoslavje. V ta krog štejem več kot 40 Ozonovih padal, tudi Gin in Niviuk je dovolj konkurenčen za pošteno borbo. Aljaž in Bano sta kar se tiče opreme proti Ozonu v podrejenem položaju. Jest se borim, da sploh ostanem v ringu do ciljnega doleta. Skriti slovenski adut prvenstva je Đuro, ki je danes zaključil najbolje od naše ekipe – verjetno na 7. Mestu. Končno ima spet konkurenčno opremo, upam da si v naslednjih dirkah ne polomi zobe in se vpiše med legende tega športa (zaenkrat je še na listi veteranov). Držite pesti da mu uspe preboj.

Takole domačini navijajo za Jurija...
Dolžan sem vam še opis skenslane dirke. Najbolje si jo bo zapomnil Damir Biondič, ki se je vpisal v knjigo JP rekordov kot pilot, ki je najhitreje pretrimal trilinijsko padalo v dvolinijca. To mu je uspelo samo v nekaj sekundah, vendar žal padalo ni letelo tako kot bi moralo in je let zaključil z rezervo. V vhodu v močnejši steber mu je namreč potrgalo kar 7 prednjih vrvic, vpetja in na dveh koncih razparalo padalo po šivih. Toliko o najboljših tekmovalnih padalih trenutno na tržišču. Na tekmi so padle še 3 rezerve, razmere za letenje so bile v drugi fazi dirke za pozadince res brutalne - naleteli so na nevihto in močan dolinski veter. Nazaj proti Abtenau sem se v kombiju peljal s finskim pilotom Arijem, ki je metal rezervo zaradi velike kravate blizu skal. Rešitve ni bilo, odvrgel je rezervo in pristal na skalovju. Ker je pihal močan veter, ga je rezerva vlekla po hribu navzgor. Rešil se je tako, da je s hook nožem je prerezal glavna vpetja sedeža do rezerve - to bo moj naslednji nakup.
Jutri so možnosti podobne kot za danes, sledi deževna doba...
slike by: Martin Scheel (azoom.ch)
Sončno razodetje

Na predzadnji dan so se oblaki končno razgrnili. Minilo je že dvanajst dni, v večini deževnih, od pričetka evropskega prvenstva.  Nekateri že pošteno depresivni jadralni padalci so se ponovno zbudili v popolnoma oblačno jutro s 100% relativno oblačnostjo. Zdelo se je ponovno brezupen dan, nakar se vreme po napovedi sestavi. Na vzletišče nas organizatorji odpeljejo šele ob 12. uri. Disciplina se je pričela na vzletišču Bischling in se končala 66km z eno obratno v Šladmingu.

Aljaž 10. Primoz 14, Jurij 35, Gašper še slabši... Bano ne ve niti za en dan kateri je bil...

V glavnem nič spodbudnega. Zdelo se je, da bom zmagal saj sem pričel final glide daleč pred vsemi. Problem je bil v tem, da sem final delal 90 stopin drugče (v veter), kot vsi ostali tekmovalci kateri so leteli v cilj z vetrom po dolini. Na finalu so me zdrli ko mačka...

lp

Primoz
Za konec prvenstva se je vreme končno zrihtal, organizator pa je za zadnji dan hotel pokazati celoten potencial letošnjega prizorišča. Kar nekoliko skeptično smo vnašali obratne točke kar 140 km dolge discipline – fai trikotnika okoli pogorja Dachstein. Na štartu smo imeli probleme s hrbtnim vetrom, tako da smo s težavo ujeli pilon. Dodatne probleme nam je povzročala še ruska tekmovalka, ki je razprla padalo ravno pred nami in tam visela »ko smrkelj«. Po štartnem pilonu se vendarle prebijemo v ospredje. Jest ga na žalost usekam na napačni hrib, kjer se zamalinim za kake pol ure. Valiča se pametno odločita za skok čez dolino in sta prva v hribih. Sledi 50km hribovskega letenja, obratna točka je na vzhodnem robu pogorja, prvo grupo srečam ko imam do točke še 10 km. V ospredju so spet Ozoni, od nas najbolje ta del odpeljeta Suša in Aljaž. Urban in Jurij lovita priključek... 2. obratna točka trikotnika je na vrhu smučišča Flachau. Ta del je res zanimiv, zanimiv teren, dviganja so gosta in močna med 3-5 m/s. Vračamo se čez vzletišče Bischling, kjer smo se poganjali včeraj. Za konec dirke se vržemo nazaj v dolino Abtenau, kjer je zadnja obratna točka 10 km severno od pristanka. Prva skupina dirka na ful in zaradi tega pride tudi do nekaj pristankov pred ciljem. Na srečo tokrat noben od naše ekipe ni med njimi – pred ciljem! Ker Suša je v prvi skupini in je v cilju! Malo za njim tudi Aljaž, Jurij in Bano, pol ure kasneje se prcjazim tud jest. A vendarle nisem zadnji, v cilj pride še dost folka – eni pristajajo tudi 2 uri po zmagovalcu! Zmagovalec dirke in tudi prvenstva je nepramagljivi striče iz Italije.
Pravkar so objavili rezultate. Timsko smo se danes vendarle supeli prebiti na podium! Samo za eno točko smo pred Fancozi.
Toliko zaenkrat iz letošnjega prvenstva. Več napišemo in objavimo (videomaterial,...) ko pridemo dam. LP